Review La La Land

Mensen konden niet om deze film heen. Overal was te zien dat de film La La Land op het witte doek werd verschenen. Ik heb deze film bekeken en de gewonnen Oscars zijn voor deze film meer dan verdiend. Lees hieronder waarom.

Musical

La La Land is een filmmusical en heeft voor mensen die niet van musicals houden ook een hoge amusementswaarde. Het is een feest om naar te kijken en de nummers in de film zijn stuk voor stuk plezant om naar te luisteren.  De film haalt je tijdelijk uit de echte wereld. Zo goed is de film gemaakt.

Zoals er in de musicals altijd zang en dans te zien is, zit ook deze film daar boordevol mee. Ik zat stiekem te swingen in mijn stoel.

Hoofdrolspelers La La Land

De hoofdrolspelers zijn Mia (Emma Stone) en Sebastian (Ryan Gosling) die hun dromen willen realiseren . Mia wilt actrice worden en Sebastien wilt jazzmuzikant worden. Wederom worden deze twee spelers verliefd op elkaar, net als bij tal van andere films met een romantisch tintje.

In de film is te zien dat die twee gemaakt zijn voor elkaar. Ook mijn complimenten naar diegene die de leiding had over de casting, want deze twee zijn echt een lust voor het oog.

Daarnaast is er ook een verrassende bijrol die gespeeld wordt door een bekende muzikant: John Legend. Ook J.K. Simmons (bekend van Whiplash en Spiderman) mocht een rol vervullen in deze film.

Aanrader

Ik zal inhoudelijk gezien niet veel verklappen, omdat je zelf de film gezien moet hebben. Acht Oscars in ontvangst mogen nemen voor deze film zegt genoeg hoe goed de film is. Voor mij is de film zo goed dat ik hem zeker vaker ga bekijken.

De film is nu nog in de bioscoop te zien, maar volgens mij niet voor heel lang meer. Ongetwijfeld zal deze film te zien zijn op streamingservices als Netflix, Amazon, Pathe Thuis en vele anderen.

Films die uitkomen in februari

In februari komen er weer een aantal films uit die in mijn ogen veelbelovend zijn. Hieronder een klein lijstje met films waar ik zeker aandacht aan ga geven.

John Wick 2

John Wick

Dit is de opvolger (zoals te zien in de titel) van de hit John Wick in 2014. Waar hij graag met pensioen wilde in de eerste film, moet Keanu Reeves dit even uitstellen. Een oud collega probeert de macht te grijpen op een schimmige Italiaanse organisatie. Natuurlijk gaat John Wick (Keanu Reeves) daar achterna en zorgt voor non-stop actie en adrenaline in deze film. Na de eerste film gezien te hebben, is dit zeker de moeite waard voor mij om weer naar de bioscoop te gaan.

Silence

Silence

In deze film speelt Liam Neeson een mentor van twee jonge priesters. Deze twee priesters zijn op zoek naar hun mentor in Japan die vermist werd. Tijdens hun zoektocht belanden ze in een gebied waar hun geloof ten strengste verboden is en komen ze in verschillende problemen. Als ik de trailer moet geloven, is dit een film waar ik het meest naar uit kijk in februari.

Fences

Fences

Fences speelt zich af in de jaren vijftig. Een Afro-Amerikaanse vader (gespeeld door Denzel Washington) heeft te maken met discriminatie en dat heeft invloed op zijn leven. Hij probeert zijn familie te onderhouden en tegelijkertijd zijn leven op orde te krijgen. Deze film werd overigens door Denzel Washington zelf geregisseerd.

Lukas en Abel: Vleugelbroertjes

Lukas en Abel

Een Nederlandse film over een kleine jongen (Lukas) die een groot schuldgevoel over heeft gehouden voor zijn moeders dood. Vluchtend voor zijn onbegripvolle vader, vindt hij een arend dat zijn nieuwe vriend wordt. Ze beleven samen een mooi avontuur en komen langs adembenemende landschappen.

Filmtips van de week

De koude winter en de feestdagen komen er aan. Een avondje uit naar de bioscoop wordt steeds meer voor de hand liggend. Lekker met een warme bak popcorn naar een film kijken op een groot doek, ideaal toch? Daarom heb ik voor jullie de beste filmtips van de week op een rijtje gezet.

Rogue One: A Star Wars Story

De fenomenale Disney franchise is terug met een nieuwe film. De liefhebbers hebben er een jaar op moeten wachten, maar nu is hij dan eindelijk in de bioscoop. Het verschil met deze film en de andere star wars films is dat dit een zogenaamde “spin-off”is. Dit betekend dat dit verhaal buiten de verhaallijn staat van de andere Star wars films. Echter geeft het natuurlijk wel informatie en een achterliggend verhaal. Hierdoor is het natuurlijk een must see movie voor de mensen die de andere films ook hebben gezien. De film gaat over een groep helden die de Death Star moeten stelen.

Vaiana

Walt Disney Animation studios is weer terug met een ijzersterke film genaamd Vaiana. Het verhaal gaat over een tiener die met behulp van halfgod Maui de oceaan overgaat door middel van zeilen. Tijdens deze spannende missie moet zij zichzelf bewijzen om zo haar mensen te kunnen redden. Tijdens deze missie heeft ze als doel voor ogen dat zij de tradities van haar voorouders moet herstellen. Tijdens dit avontuur komen zij monsters tegen die hun missie proberen te dwarsbomen. Een ware aanrader voor zowel jong als oud!

Sing

Dit is ook weer een heerlijke familiefilm van de makers van de Minions. Het verhaal speelt zich af in een stad vol met dieren waar een koala genaamd Buster Moon een talentenjacht organiseert. Dit doet hij omdat zijn theater zijn glorietijd heeft gehad en hiermee probeert hij als laatste redmiddel het theater weer te herstellen. Tijdens de audities zie je heel verschillende dieren langskomen die allemaal weer hun eigen karakteristieken hebben. Alle delen ze de droom die hun leven kan veranderen. Wat dat is? Bekijk het in de bioscoop.

Veel plezier met die filmtips!

De beste filmtheaters volgens Marcel van Hoijdonk

Lekker een avondje naar de bioscoop is een heerlijk avondje uit. Onder het genot van een grote bak popcorn de nieuwste films bekijken. Maar naar welke bioscoop moet je gaan? Welke bioscoop geeft je de beste beleving? In dit artikel vertel ik wat mijn favoriete filmtheaters zijn.

Tuschinski Theater

Dit filmtheater is natuurlijk het ware pareltje onder de bioscopen. De meeste grote film premières vinden zich hier plaats. Deze bioscoop heeft een prachtige traditionele uitstraling. De bioscoop bestaat ook al 95 jaar. Inmiddels valt de bioscoop onder Pathé. Het theater beschikt over 6 zalen met alleen een klassieke uitrusting. Door Pathé komt er ook een modern tintje aan. Mocht jij echt dat ouderwetse bioscoop gevoel willen dan is dit the place to be.

Pathé Arena

Als je groots wil dan moet je naar Pathé Arena in Amsterdam. De bioscoop grenst aan de Heineken Music Hall en is de grootste bioscoop van Nederland. Deze bioscoop heeft 14 zalen met totaal 3246 stoelen. De grootste zaal heeft 598 stoelen en heeft een groot IMAX scherm van 200 vierkante meter. De bioscoop is in april 2000 voor het eerst geopend. Wil je echt groots gaan kies dan voor deze bioscoop!

Vue Alkmaar

Veel mensen hebben hier waarschijnlijk nog nooit van gehoord. Dit komt onder andere omdat deze bioscoop vrij nieuw is. Maar wat zo opvallend is aan deze bioscoop is dat het uitgeroepen is tot de beste nieuwbouw bioscoop van de wereld door The International Cinema Technology Association. Zij zijn hiervoor uitgeroepen omdat zij de beste bioscooptechnieken en kwaliteit beheersen. Met veel scherper beeld door lasers te gebruiken in plaats van lampen. Er zijn zelfs VIP stoelen die helemaal naar achter kunnen zodat je nog ontspannender naar de film kan kijken.

Ik hoop dat één van deze filmtheaters jouw een goed avondje bezorgd.

Filmtips van Marcel

Ik zou u graag weer een aantal filmtips willen geven. Deze keer komen er verschillende films aan bod, heb ik het over een festival en een leuk concept.

Een echte Vermeer

Deze historische drama film is een waargebeurd verhaal en gaat over de Nederlandse kunstschilder Han van Meegeren. Naast schilder is hij een meester in het vervalsen van kunst. Zijn specialisme is het schilderen van portretten met de technieken van oude meesters. Op het moment dat hij een van de meeste machtigste kunstcritici portretteert gaat het mis. Zij wil de zijn carriere verpesten waarop hij een Vermeer vervalst in de hoop de kunstcriticus te laten falen.

In Pursuit of Silence

Dit is een indrukwekkende documentaire waarin maker Patrick Shan op zoek gaat naar stilte. Is die stilte nog wel ergens te vinden in de wereld van lawaai en industrie? Of moeten we tot de conclusie komen dat stilte een luxe is geworden?

Inscience Film Festival Nijmegen

Op dit festival willen de organisatoren wetenschap interessanter maken en het ontdoen van het stoffige en onbegrijpelijke karakter. Met een creatieve invulling en wetenschappelijke vraagstukken wordt de bezoeker actief betrokken.

Spinema

Dit vind ik een heel leuk concept. De filmfanaten van Jeffrey’s Underground Cinemas willen films vertonen aan hun publiek op een bijzondere plek zoals een undergroud locatie. Zo was er laatst een filmvertoning op de locatie Under the Bridge.

Hacksaw Ridge

Deze oorlogsfilm is erg indrukwekkend en emotioneel. Desmond T. Doss ontving een Congression Medal of Honor terwijl hij de eerste Amerikaanse militair was die dienst weigerde. In het verhaal is hij dokter bij het leger. Hij wilde er voor zorgen niet niemand stierf en weigerde om geweld te gebruiken aan de hand van een pistool. Met zijn optreden heeft hij veel mensen van de dood gered.

Filmrecensie: Deep Horizon

Filmrecensie Marcel van Hooijdonk

De film Deepwater Horizon is een actiethriller die zich afspeelt in de Golf van Mexico. In 2010 explodeerde dat het booreiland Deepwater Horizon. Het gaat over mannen en vrouwen tijdens de ergste olieramp in de Amerikaanse geschiedenis vele levens redden.

Interessant

Ik vond het een erg interessante en spannende film. Er komen meerdere verhaalelementen aan bod, verschillende karakters. Wat met betreft genoeg diepgang. Mark Wahlberg vind ik een van de betere acteurs. Ik vind de film een mooi eerbetoon. De film is gebaseerd op een waargebeurde ramp bij een olieboorplatform midden op zee. Het is interessant en spannend om te zien hoe mensen daar te werk gaan. Het viel mij op dat er veel vuurspektakel en explosiegeweld aan te pas kwam. Het min punt is het einde van de film. Alle hoofdrolspeler worden als eerbetoon weergegeven op het scherm. Alleen lijken de acteurs totaal niet op de mensen die daadwerkelijk de ramp hebben meegemaakt. Op dat moment was ik meteen uit de film omdat het storend was. Tot slot: ik beoordeel deze film met vier sterren.